close
CROSSFIT

Τι είναι το Crossfit;

Πρόκειται για ομαδικό πρόγραμμα γυμναστικής που αποτελείται από ασκήσεις της ολυμπιακής άρσης βαρών, της ενόργανης γυμναστικής, της κωπηλατικής και του στίβου, οι οποίες εναλλάσσονται μεταξύ τους με αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες να μη χάνουν το ενδιαφέρον τους. Ο ασκούμενος καλείται να τις εκτελέσει με ένταση, έχοντας απέναντί του ως βασικό αντίπαλο τον χρόνο.

•Αυτό το είδος άσκησης έγινε γνωστό το 2000 και από τότε πολλοί άνθρωποι το έχουν λατρέψει σε βαθμό εθισμού. Το γεγονός είναι ότι στις μέρες μας το CrossFit γίνεται όλο και πιο δημοφιλές ενώ άνθρωποι από όλα τα μέρη του κόσμου έχουν την επιθυμία να μάθουν την τεχνική του.

•Ο άνθρωπος που ανακάλυψε την μέθοδο σωματικής άσκησης CrossFit είναι ο Greg Glassman ο οποίος εκείνη την εποχή ήταν ένας επαγγελματίας γυμναστής. Ξεκίνησε στα 18 του, να εργάζεται ως προπονητής ενόργανης στην Καλιφόρνια.

Αργότερα άρχισε να προπονεί αθλητές ως personal trainer, μέχρι τελικά να προχωρήσει στην εκπαίδευση του αστυνομικού τμήματος της Santa Cruz.

Αν και το CrossFit έκανε το εντυπωσιακό του ξεκίνημα το έτος 2000, η τεχνική αυτού του είδους εκγύμνασης είχε ήδη ξεκινήσει να προσφέρεται σε ορισμένα γυμναστήρια από το 1995.

Ουσιαστικά, τo CrossFit δεν εστιάζει μόνο στη δύναμη ή την αντοχή, αλλά στοχεύει στη βελτίωση και των 10 χαρακτηριστικών που ορίζουν – σύμφωνα με τις αρχές του – το επίπεδο της φυσικής μας κατάστασης, τα οποία είναι:

Aκρίβεια-Ισορροπία-Συντονισμός-Ευλυγισία-Ευκινησία Αντοχή-Καρδιόαναπνευστική αντοχή-Ταχύτητα-Ισχύς -Δύναμη

•Σήμερα  υπάρχουν πάνω από 9.000 γυμναστήρια crossfit   παγκοσμίως.

«Τσακίζει» τις θερμίδες

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του crossfit είναι ότι μπορείτε να καταναλώσετε ένα μεγάλο αριθμό θερμίδων σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ένα τυπικό πρόγραμμα μπορεί να κρατήσει από 10 έως 20 λεπτά , αλλά ο βασικός μεταβολικός ρυθμός παραμένει υψηλός ακόμα και μετά το πέρας της άσκησης, οπότε συνεχίζετε να κάνετε καύσεις ακόμα και όταν ξεκουράζεστε.

Εξαιρετική καρδιοαγγειακή άσκηση

Έρευνες έχουν δείξει ότι με το crossfit οι καρδιακοί σας παλμοί κατά την διάρκεια της προπόνησης μπορούν να φτάσουν μέχρι και στο 90% του μέγιστου, κάτι που θα απογειώσει την αντοχές σας περισσότερο από κάθε άλλη αερόβια άσκηση.

Ελαστικές αρθρώσεις

Ως αποτέλεσμα των ασκήσεων, κατά των οποίων κινείτε τα άκρα σας προς διάφορες κατευθύνσεις, οι αρθρώσεις θα αποκτήσουν μεγάλη ελαστικότητα. Κάτι το οποίο, φυσικά, μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμών κατά την διάρκεια καθημερινών δραστηριοτήτων.

Δεν βαριέστε ποτέ

Η ρουτίνα των ασκήσεων αλλάζει τόσο συχνά που δεν θα βαρεθείτε ποτέ, θα βρεθείτε να αναστρέφετε ελαστικά, να σηκώνετε μπάρες, να εκτελείτε γυμναστικές ασκήσεις, να σκαρφαλώνετε σε σκοινί. Και επειδή οι ασκήσεις είναι προσαρμόσιμες είναι κατάλληλο για κάθε είδους ηλικία και επίπεδο(αρχάριων-προχωρημένο).

Η ατμόσφαιρα που επικρατεί στο Crossfit μοιάζει πολύ με αυτή της αθλητικής ομάδας. Ο κάθε συναθλητής σας, σας ενθαρρύνει και πάντα υπάρχει μια αίσθηση υγιούς ανταγωνισμού.  Όσοι από εσάς δε καταφέρατε να συνεχίσετε ένα άθλημα που είχατε ξεκινήσει νεότεροι, το CrossFit σας δίνει αυτή τη δυνατότητα .

 

 

Tags : crossfitcrossfit gymfashion fittnessfittnessstrengthομαδικό άθλημα crossfit
Maria Soutzoglou

The author Maria Soutzoglou

Leave a Response