close
chanel by idesign

H Kaia στον καναπέ της Coco 

Για την κολεξιόν Άνοιξη-Καλοκαίρι 2018, ο Κarl Lagerfeld, προσκάλεσε την Kaia Gerber στο θρυλικό διαμέρισμα της Coco στο Παρίσι που ακόμη και σήμερα τα πάντα παραμένουν στη θέση τους, όπως όταν εκεί κυκλοφορούσε εκεί,  με το μοναδικό ταμπεραμέντο της, η  θρυλική Coco.

Σ’ αυτόν τον ίδιο καναπέ, που φωτογραφιζόταν κάποτε με τα μοντέλα της η Coco Chanel, η 16χρονη Kaia Gerber, φορώντας τουίντ, φτερά, φιόγκους και δίχρωμα χαμηλοτάκουνα γοβάκια, «συστήνει» τις νέες τσάντες της συλλογής για την ‘Ανοιξη και το Καλοκαίρι του 2018. Μέσα από τον φακό του Karl Lagerfeld φυσικά…

Η φετινή συλλογή 

•Σε κάθε κολεξιόν,  οι εμβληματικές τσάντες της Chanel μεταμορφώνονται στα χέρια του Karl Lagerfeld.

Ετσι και για την κολεξιόν Ανοιξη-Καλοκαίρι 2018, ο Κarl Lagerfeld, με το ανεξάντλητο δημιουργικό του ταλέντο, εντάσσει εντέχνως το PVC στη μόδα, φτιάχνει τσάντες από PVC, επαναφέρει τα παστέλ χρώματα, φτιάχνει καπιτονέ τσάντες από ροζ δέρμα  και φυσικά χρησιμοποιεί το τουίντ -το ύφασμα συνώνυμο του γαλλικού οίκου μόδας- και το ανανεώνει ράβοντάς πάνω του χρωματιστές ιριδίζουσες πούλιες για να γίνει ξεχωριστός καμβάς για τις τσάντες του Οίκου.

 

Chanel τσάντες, η μοναδική τους ιστορία

Gabrielle Chanel, η γυναίκα που έκανε τα αξεσουάρ, τέχνη

Τα αξεσουάρ για την Gabrielle Chanel αποτελούσαν κάτι σαν υπογραφή. Ηταν η λεπτομέρεια που έκανε τη διαφορά. Τολμηρά, παιχνιδιάρικα, μικρές… αμαρτίες στο αυστηρό στιλ για να τραβήξουν το βλέμμα και να δώσουν μυστήριο.

Η απόφαση της Gabrielle Chanel να ντύσει τις γυναίκες στα μαύρα, δημιουργώντας το LBD, το 1926, έδωσε τη δυνατότητα σε όλες τις γυναίκες  να χρησιμοποιήσουν το μαύρο φόρεμα σαν καμβά, πάνω στον οποίο θα μπορούσαν να παίξουν με τα αξεσουάρ. Και στην ίδια να απελευθερώσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά της. Δημιουργώντας ένα συγκεκριμένο στιλ αξεσουάρ, η Coco αποκάλυψε τη δική της avant-garde διάθεση, στιλ, προσωπικότητα.

Ο Κarl Lagerfeld, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το είχε αφήσει η Gabrielle, σε όλα αυτά τα αξεσουάρ πρόσθεσε το δική του πινελιά. Εφτιαξε και φτιάχνει πάντα σε κάθε συλλογή, χρήσιμα αξεσουάρ, με μια δόση… σκανδαλιάρικου χιούμορ.

Oταν η Gabrielle απελευθέρωνε τα χέρια των γυναικών

Και αν στα αξεσουάρ μπορούμε να θεωρήσουμε ότι υπάρχει… ιεραρχία, σίγουρα οι τσάντες βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας.

Οταν η Gabrielle Chanel δημιούργησε το 1955 την πρώτη εμβληματική τσάντα του Οίκου, την περίφημη «2.55», συνδύασε το στιλ με την πρακτικότητα, αντιλαμβανόμενη την επιθυμία των γυναικών για ανεξαρτησία. Γραμμές καθαρές και πολλές έξυπνες λεπτομέρειες, από την κόκκινη επένδυση στο εσωτερικό που διευκολύνει στο να βρεις αυτό που ψάχνεις, ως τις κρυφές τσέπες εσωτερικά και εξωτερικά, όπως αυτή η μικρή, ειδική τσέπη για το κραγιόν. Για το κόκκινο κραγιόν που ποτέ δεν έφευγε από το σπίτι της η Coco αν δεν το έπαιρνε μαζί της. Ηταν ωστόσο, οι αλυσίδες, το χεράκι της τσάντας που άλλαξε τα πάντα: Απελευθέρωσε τα χέρια.

Από την Coco στoν Lagerfeld

Με τη ματιά του Karl Lagerfeld, οι κλασικές τσάντες της Chanel απέκτησαν εκατοντάδες πρόσωπα: Στις εμβληματικές τσάντες το καπιτονέ δέρμα «συνυπάρχει» με άλλα πολύτιμα δέρματα, με άλλα λίγο πιο… vintage, «δουλεμένα», με βελούδο, τουίντ, πλεκτά, ντένιμ, πούλιες, κεντήματα ακόμη και με PVC! Aπό την ανεξάντλητη δημιουργική του σκέψη έχουν προκύψει οι τελευταίες must-have τσάντες. Μεταξύ αυτών η Βoy Chanel που διακρίνεται για το ανδρόγυνο στιλ της, αλλά και η ευέλικτη Chanel’s Gabrielle που φοριέται με πολλούς τρόπους.

2.55 & 11.12

2.55. Μια τσάντα κάτι παραπάνω από κλασική. Εμβληματική. Μια πραγματική στιλιστική «επανάσταση». Η πρώτη τσάντα της Chanel συμπυκνώνει ιστορία, φαντασία, πολυτέλεια. Η Gabrielle Chanel δημιούργησε την 2.55 τσάντα από προσωπική αναγκαιότητα. Το Φεβρουάριο του 1955 (εξού και το όνομα 2.55) η Coco δημιούργησε μια τσάντα διαχρονική που είναι έξυπνα σχεδιασμένη μέσα και έξω και ωραία αισθητικά, από όπου και να την κοιτάξεις.

Χάρη στο χέρι της, στην αλυσίδα της (μια παραπομπή στις αλυσίδες που η Gabrielle Chanel έβαλε στο στρίφωμα των σακακιών για να εξασφαλίσει ότι «πέφτουν» τέλεια), η τσάντα 2.55 όχι μόνο απελευθέρωσε τα χέρια των γυναικών, αλλά ακολούθησε αρμονικά τις κινήσεις του σώματος. Εμπνεόμενη από τον ιππικό κόσμο που τόσο αγαπούσε η Gabrielle, το δέρμα, το ζέρσεϊ ή μεταξωτό ύφασμα που χρησιμοποιείται εξωτερικά είναι καπιτονέ.

Μέχρι και σήμερα, το σχέδιο της 2.55 ακολουθεί το αρχικό σχέδιο της Gabrielle Chanel. Εχει ακόμη επτά τσέπες. Η πρώτη, εξωτερική, στο πίσω μέρος της τσάντας, έχει μια ελαφρά καμπύλη στο πάνω μέρος, «σαν το χαμόγελο της Μόνα Λίζα». Οι υπόλοιπες έξι βρίσκονται στο εσωτερικό της: Μια για επαγγελματικές κάρτες ή σήμερα για πιστωτικές κάρτες, ή και για την… πούδρα, μια ειδικά σχεδιασμένη για το κραγιόν, μια κρυφή τσέπη με φερμουάρ, και δυο ακόμη μεγάλες τσέπες, σαν θήκες-χωρίσματα για γράμματα και έγγραφα. Ακόμη και σήμερα, όπως στο αρχικό σχέδιο, το εσωτερικό της τσάντας είναι κόκκινο για να διευκολύνει τις γυναίκες να βρίσκουν εύκολα τα πράγματά τους (ναι βρίσκεις πιο εύκολα κάτι όταν το φόντο είναι φωτεινό και όχι μαύρο). Τέλος ένα μεγάλο διπλό C δεσπόζει και σήμερα στο εσωτερικό του «καπακιού». Η τελική πινελιά: Ένα ορθογώνιο κούμπωμα, το οποίο αποκαλείται «Mademoiselle» κούμπωμα, το οποίο λίγα χρόνια μετά την αρχική κατασκευή της 2.55 συμπληρώθηκε με ένα ακόμη, με το διπλό C το οποίο έγινε τόσο εμβληματικό που οδήγησε στη δημουργία της τσάντας που ο Οίκος ονόμασε 11.12.

Κάθε σεζόν ο Karl Lagerfeld μεταμορφώνει την εμβληματική 2.55 τσάντα. Με το άγγιγμα του καλλιτεχνικού διευθυντή του γαλλικού οίκου μόδας, η 2.55 φτιάχτηκε από τουίντ, δαντέλα, ντένιμ, λουστρίνι, βελούδο, δέρμα αλιγάτορα ή πύθωνα.

Σύμβολο κομψότητας, πολυτέλειας και τεχνογνωσίας, η εμβληματική τσάντα της Chanel απαιτεί πάνω από 180 διαφορετικές διαδικασίες για να κατασκευαστεί και σχολαστικές κινήσεις, ενώ σε κάθε βήμα γίνεται αυστηρός έλεγχος ποιότητας. Στη εργαστήρια της μονάδας παραγωγής της Chanel στο Verneuil, βόρεια του Παρισιού, η παραγωγή μιας και μόνο τσάντας μπορεί να διαρκέσει έως και 15 ώρες.

Boy Chanel

Το 2011 στη συλλογή των εμβληματικών τσαντών του γαλλικού οίκου μόδας προστέθηκε η Boy Chanel.

Αλυσίδα από στρογγυλεμένους κρίκους, ένα ορθογώνιο περίγραμμα και ένα ιδιαίτερο κούμπωμα: Η ανδρόγυνου στιλ Boy Chanel, αγαπήθηκε αμέσως και απέκτησε γρήγορα την ταμπέλα του κλασικού.

Ο Karl Lagerfeld, εμπνεύστηκε από τα τσαντάκια που φορούσαν περασμένα στη ζώνη τους οι κυνηγοί, τσαντάκια που και η ίδια η Coco Chanel συνήθιζε να φορά και δημιούργησε την Boy Chanel. «Η Chanel έχει αυτό το στιλ, αυτό είναι το πνεύμα της Chanel. Το δανείστηκε από τον Boy Capel, τον μεγάλο έρωτα της ζωής της… έτσι ονομάσαμε την τσάντα Boy Chanel», εξηγεί ο Karl Lagerfeld.

Από το 2011, σταθερά, ο Karl Lagerfeld επαναφέρει την Boy Chanel, φυσικά ανανεωμένη. Ενα αξεσουάρ μόδας, πολυτελές, η Boy Chanel συνδυάζει την τεχνογνωσία με τη νεωτερικότητα, αντανακλώντας όλες τις αξίες του γαλλικού Οίκου μόδας.

Chanel’s Gabrielle

Το 2016 ο Karl Lagerfeld δημιούργησε μια νέα τσάντα, την Chanel’s Gabrielle. Η τσάντα που παρουσίασε πρώτη φορά με τη συλλογή Spring-Summer 2017 ready-to-wear αντανακλά το φουτουριστικό πνεύμα της συλλογής εκείνης, αποδίδοντας έξυπνα φόρο τιμής στην Gabrielle Chanel. Ο Karl Lagerfeld, αυτή τη φορά εμπνεύστηκε από τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και τα κυάλια που κουβαλούσαν οι άντρες που συνήθιζαν να αθλούνται, στον ώμο τους.

Με μια άκαμπτη δερμάτινη βάση, αλλά ένα εξαιρετικά ελαφρύ και ελαστικό «σώμα», που δημιουργεί μια αντίθεση και της δίνει μια εξαιρετική μορφή. Το ρυθμιζόμενο χέρι της, από αλυσίδες πλεγμένες με δέρμα, επιτρέπει στις γυναίκες να την κρατούν με τρεις διαφορετικούς τρόπους: Να την κρεμούν στον ώμο, να την περνούν διαγώνια στον κορμό ή και τα… δυο ταυτόχρονα με το ένα χέρι περασμένο στον ώμο και το άλλο στον κορμό.

Οι τσάντες της Chanel αψηφούν τις τάσεις και το πέρασμα του χρόνου, γίνονται κομμάτια που τα κληρονομεί η μια γενιά στην άλλη. Όπως άρεσε στην Gabrielle Chanel να λέει «η μόδα περνάει, το στιλ παραμένει».

 

Tags : accesoriesboy chanelCoco Chanel handbagsdesignfashionfashion designer Karl Lagerfeldgabriele chanellifestyleαξεσουάρτσάντες
Maria Soutzoglou

The author Maria Soutzoglou

Leave a Response